INFOLINIA:

12 681 84 52
Koszyk
Informacje o New Era

Założycielem firmy był Erhardt Koch, syn niemieckiego emigranta. Już w 1902 r. młody 16 letni Erhardt podejmuje pracę w fabryce czapek położonej w Bufallo, w stanie NY. Współpraca z Miller Brothers Cap Company pozwoliła młodemu chłopcu poznać rozmaite techniki produkcji czapek jeszcze przed ukończeniem 18 lat. W roku 1920 operatywny, młody człowiek namówił ciotkę, by wzięła kredyt na rozwinięcie firmy produkującej czapki. Obiecał w zamian zatrudnienie jej dzieci. Uzyskał dzięki temu 5000 dolarów. Zatrudnił zgodnie z planem 14 pracowników i tak powstała New Era Cap Company, a jej właścicielem stał się zaledwie 34-letni przedsiębiorca.

Kaszkiet zwany Ligą Ivy’ego to pierwszy markowy produkt, który wyszedł na rynek jako wyrób New Era. Wełniane nakrycie głowy dla mężczyzn, uszyte z 8 części wkrótce podbiło rynek. Jakościowo przewyższało inne propozycje, a cena takiej czapki była umiarkowana. W r. 1925 Erhardt wprowadził do firmy swego 17-letniego syna ucząc go od podstaw produkcji czapek. Lata trzydzieste to zmiana dotychczasowego targetu firmy. W związku z fascynacją społeczeństwa amerykańskiego baseballem, New Era rozpoczyna produkcję czapek baseballowych. Lata 40-te to realizacja przez Erhardta zamysłu, by jego firma stała się wyłącznym dostawcą czapek dla zawodników MLB oraz szkolnych studenckich zespołów baseballowych. Jego motto brzmiało: ”Jeśli czapki Nowej Ery są dobre do noszenia przez zawodników Yankees, to będą z pewnością wystarczająco dobre dla szkolnych zawodników”.

Po śmierci ojca w 1954 r. Harold Koch przejmuje schedę po nim i sprawnie kieruje firmą, wprowadzając kolejne innowacje. Jednym z innowacyjnych rozwiązań był jednostronny szew, a innym - wprowadzenie do czapki tasiemki pochłaniającej pot zawodnika. W 1972 r. kolejny członek rodziny – syn Harolda kontynuuje tradycję rodzinną i stawia w firmie pierwsze kroki. Od roku 1994 czapki 59fifty Nowa Era stały się oficjalnym nakryciem głowy reprezentacji amerykańskiego baseballu.

 

 

Bazując na wiedzy i doświadczeniu przekazywanym z pokolenia na pokolenie New Era zbudowała silną, rozpoznawalną markę, która stała się ikoną popkultury.
Jednocześnie jest obecnie jedyną firmą, która otrzymała oficjalne licencje słynnych lig sportowych Major League Baseball i National Football League.


Dzięki przemyślanej i konsekwentnej strategii marka otacza się i buduje relacje z największymi postaciami świata sportu, muzyki i sztuki. New Era na równi traktuje jednak każdego fana marki. Stawiając na swobodę wypowiedzi i podkreślając unikalny styl każdego z nas daje możliwość zaprojektowania swojego logo.

Ciągła chęć doskonalenia, szacunek dla swoich klientów i oryginalne produkty najwyższej jakości sprawiły, że New Era to marka ceniona i globalnie rozpoznawalna. Jej historia rozpoczęła się jednak dużo wcześniej. Praca, jaka została wykonana, aby osiągnąć tę pozycję, zaczęła się już w 1902 roku.

   

Erhard Koch (pierwszy z prawej) w swojej pierwszej pracy w Miller Brtoher’s Cap Company


LATA 20.
Firma New Era założona została przez Erhardta Kocha, syna niemieckiego emigranta, który już od najmłodszych lat uczył się technik szycia nakryć głowy. Jeszcze przed ukończeniem 18 roku życia opanował rozmaite metody produkcji czapek, co otworzyło mu drogę do awansu w pierwszej pracy - Miller Brother’s Cap Company. Koch miał jednak większe ambicje, już wtedy myślał o założeniu własnej firmy o takim profilu. Był zdeterminowany i pewny sukcesu, ale duży udział w realizacji jego wizji miała rodzina. 5000 dolarów, które otrzymał w zamian za obietnicę jej zatrudnienia, umożliwiły mu otworzenie w 1920 roku, na ulicy Genesee w Buffalo, w stanie Nowy York, firmy New Era Cap Company.


   


LATA 30.
Na początku lat 30. New Era podjęła decyzję, która po czasie doprowadziła ją na sam szczyt. Wykorzystując fascynację Amerykanów baseballem Koch postanowił rozpocząć produkcję czapek sportowych – pierwsza profesjonalna bejsbolówka z logo marki powstała w 1934 roku dla drużyny Cleveland Indians. Od tego czasu wśród stałych klientów firmy pojawiły się profesjonalne drużyny baseballowe, ale także zespoły szkół średnich i uczelni wyższych.  


LATA 40.
II Wojna Światowa spowodowała ograniczenie produkcji, ale już pod koniec lat 40. pojawiły się pierwsze czapki z regulowanym obwodem głowy. Choć Koch obawiał się, że nie prezentują się one tak dobrze, jak dopasowane modele, to duża ilość zamówień przekonała go w pełni do tego pomysłu..

Edward Mittelberger, Erhardt Koch, Harold Koch


LATA 50.
Erhardt Koch zmarł w 1954 roku, ale firmę z powodzeniem przejął jego syn Harold, którego wizjonerskie koncepcje jeszcze bardziej umocniły rodzinny biznes. Jednym z pierwszych pomysłów nowego prezesa było wszycie we wnętrzu czapki bawełnianej tasiemki, która pochłaniała pot i sprawiała, że bejsbolówka nie spadała z głowy. Rozwiązanie to obecnie jest standardem w produkcji sportowych czapek. Harold zdecydował się także na odświeżenie wyglądu produktów marki i dopasowanie ich do współczesnych trendów. W ten sposób, w 1954 roku, narodził się kultowy model 59 FIFTY.

LATA 60.
Ekspansja marki trwała w najlepsze. W 1969 roku czapki New Era pojawiły się na wyposażeniu statku morskiego USS Hornet, biorącego udział w pierwszej amerykańskiej misji lądowania na księżycu – Apollo 11.
 
LATA 70. i 80.
Upamiętniając wizję Erhardta, do 1974 roku czapki New Era stały się oficjalnym nakryciem głowy 20 z 24 profesjonalnych drużyn baseballowych w USA.  

Lata 80. były okresem stałego wzrostu i rozwoju marki. W firmie zadebiutował, jako prezes, syn Harolda - David Koch, a czapki New Era stały się stałym elementem sportowego krajobrazu. Nosili je zarówno amatorzy z collegowych zespołów, jak i profesjonaliści z prestiżowych lig sportowych, ale także tenisiści i golfiści, dla których firma dostosowała swoje projekty. W 1982 roku zmarł Harold Koch, pozostawiając jako lidera Davida, który z tego zadania wywiązał się znakomicie. Brand, szukając nowych wyzwań, zdecydował się w 1986 roku na wyprodukowanie z Major League Baseball kolekcji „Diamond pro 5950 cap”, w której pojawił się model 59FIFTY. Fani baseballu równie chętnie sięgali po prestiżowe nakrycia głowy, dzięki czemu moda na New Era rozlała się po całym kraju.
 


 


LATA 90.
Początek lat 90. bogaty był wydarzenia, które na dobre ukształtowały i umocniły pozycję firmy na rynku. W 1993 roku, po 59 latach od powstania pierwszej profesjonalnej czapki baseballowej dla Cleveland Indians, New Era otrzymała ekskluzywną licencję Major League Baseball i stała się oficjalnym dystrybutorem nakryć głowy dla wszystkich graczy.  
Ten rok przyniósł także zmiany na stanowisku prezesa firmy, rodzinny biznes objął syn Davida – Chris. Odpowiadając na rosnące potrzeby klientów zdecydowano się również na uruchomienie Centrum Dystrybucji w Hamburgu.

 

   
 

Epizodem, który okazał się wstępem do zaistnienia New Ery jako ikony stylu urban, okazała się prośba reżysera Spike’a Lee o stworzenie specjalnie dla niego czerwonej czapki z logo NY Yankees. To przyczyniło się do powstania nowej mody miejskiej i zaowocowało długoletnią współpracą pomiędzy marką i reżyserem.

Spike Lee
 


LATA 2000 -
Nowe millenium to nowe plany i wyzwania. Produkty New Era pojawiły się na dużą skalę poza USA. Filia marki powstała w Kanadzie (1998 r.), a w 2002 roku w szybkim tempie otwierane były kolejne oddziały w Europie, Japonii i Australii.

W 2010 roku New Era wprowadziła nową, innowacyjną strategię pod hasłem „Fly your own flag”, która wspiera indywidualność i oryginalność każdego, kto zakłada czapkę tej marki.

Oprócz tradycyjnych kolekcji z sygnaturami poszczególnych klubów sportowych, każdy może zaprojektować swoją własną czapkę lub wybrać coś z kolekcji FUN lub Lifestyle.
 

   

 

 


MODELE CZAPEK:

New Era cały czas idzie jak burza. Rozwój firmy jest tak dynamiczny, że znacznie wykroczył poza klimaty sportowe, gwarantując obecnie marce pozycję ikony stylu urban. Na dowód tego, wiosną 2011 roku wystartowała pierwsza, globalna kampania, w której udział wzięły gwiazdy świata sportu, sztuki i muzyki.

 

 

 

Jay – Z


W ofercie marki dostępnych jest obecnie kilkanaście modeli, każdy z charakterystycznymi cechami, które decydują o jego unikalnej funkcjonalności. Wśród nich słynny 59 FIFTY z szerokim daszkiem i sześciopanelową koroną,  39 THIRTY z zakrzywionym daszkiem czy 9 FORTY Adjustable, który ma możliwość regulacji obwodu głowy.  
 


 
Cechy: 6 paneli, bejsbolówka na gumce, wygięty daszek. Każdy wzór dostępny w 3 rozmiarach.

 


 
Najpopularniejszy model czapki New Era. Oficjalna czapka meczowa ligi MLB. Odpowiednik czapki 59FIFTY dla dzieci to 59FIFTY KIDS.
Cechy: 6 paneli, głęboka, prosty daszek. Model typu „fitted”, każdy wzór dostępny w 10 rozmiarach (np. 7 3/8 58.7cm).


 

Cechy: 6 paneli, głęboka, prosty daszek. Model w 1rozmiarze, z tyłu posiada regulowany plastikowy pasek lub rzep.
 


 
Cechy: 6 paneli, wygięty daszek, z tyłu posiada regulowany plastikowy pasek lub rzep.